dare to speech!

Regular Schooling vs Homeschooling: Which one is more beneficial?

Good Morning everyone

Imagine this; if one day we are wrong to choose the best education for our children, it might be bleak future of our children right?We must be selective to choose the education.There are two popular ways to obtain education: regular schools and homeschooling.Choose to send your child to a regular school or homeschooling is a big decision for the future of the child. Remember that options would you choose based on what is best for your child, as well as for you too. Of the two options, regular school is the most popular. Why? Because it has many opportunities that are important to most teenagers like to be social with peers, extracurricular activities, essentially very useful for social life.But not a few parents who keep their children in homeschooling because it is safer and easier to control their children. So which one is more beneficial? I think regular schooling or public schooling is more beneficial than homeschooling. Continue reading

Advertisements

The Useful of Praying in Order to stop corruption

13819762271691442361_300x219.93243243243

Praying basically an event to bring one’s relationship with Allah, or the Creator to Allah’s creatures. In Allah’s case, the prayers have therapeutic effect on humans. Especially to those whose hearts are broken, sad because squeezed trouble, or feel disturbed and distressed soul. Spirit of our prayers make our mind calm and peaceful. Prayers sincere is the first step in an attempt to stop all evil and bad habits one. And in turn , he will replace it with various positive and beneficial action.

Continue reading

testing voice

one-direction-1d-100-percent-official-650-430

Zayn:
Your hand fits in mine
Tanganmu begitu pas saat kugenggam

Like it’s made just for me
Seakan memang tanganmu tercipta untukku

But bear this in mind
Tapi camkanlah

It was meant to be
Memang ditakdirkan begitu

And I‘m joining up the dots
Dan kini sedang kuhubungkan titik-titik

With the freckles on your cheeks
Dengan bintik-bintik di pipimu

And it all makes sense to me
Dan segalanya jadi masuk akal bagiku

Continue reading

go chelsea go chelsea go

Berdiri: 1905
Alamat: Stamford Bridge, London SW6 1HS England
Telepon: 0870 300 1212
Faksimile: 020 7381 4831
Surat Elektronik: fitc@chelseafc.com
Ketua: Bruce Buck
Direktur: Ron Gourlay & Eugene Tenenbaum
Stadion: Stamford Bridge
Chelsea-Team-Squad-2013-2014-Wallpaper-HD
Sejarah Singkat
Sukses Chelsea diraih melalui jalan panjang. Sejak didirikan pada 1905 di sebuah pub bernama “The Rising Sun”, The Blues baru menikmati sukses sebagai klub pada pertengahan 1950-an. Tak tanggung-tanggung, gelar pertama yang digaet adalah gelar liga yang sangat bergengsi. Saat itu, Chelsea ditangani manajer Ted Drake.Setelahnya, Chelsea mengalami pasang surut. Rencana pembenahan Stamford Bridge malah membuat kondisi finansial klub terancam. Tingkah laku hooligan malah memperparah suasana. Pada 1982, Chelsea diselamatkan Ken Bates yang membeli kepemilikan klub seharga £1 saja.

ini mending jangan dibaca deh..

hollaaa selamat siangg ato malam ato pagi buat kalian yang lagi baca postingan nyeleneh ini. sebenarnya ini adalah postingan ngasal se ngasal ngasalnya bcoz aku gatau nih mau posting apaan wkwk. mungkin karena otakku sudah banyak terkontaminasi oleh tugas kuliah yang numpuuuukk kaya cucian di loundry. serius nih pemirsa tubuh kepala dan hatiku benar-benar oleng. kalo bahasa jawanya mumett.tenan. tapi aku rapopo kok karna yaaah namanya juga anak kuliah gitu kan ya yang namanya tugas gabisa distop kaya kita nyetop angkot pinggir jalan gitu kan. termasuk postingan ini. sebenarnya postingan ini aku buat untuk memenuhi (lagi-lagi) tugas kuliah. but its OK aku “ikhlas” kok jeng. haduh sepertinya postingan ini harus aku hentikan karna kalimat kalimat yang terlontar dipostingan kali ini bener bener nge tu de lan tu de tur. ngelantur. bingit. zzz bye pemirsa. kecup sayang dari yang nulis postingan ini ;* jub jub